کوپلینگ لاستیکی و مزایای آن

کوپلینگ لاستیکی و مزایای آن

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | شنبه 12 اسفند 1402 در ساعت 0 : 0 دقیقه |

امروزه با صنعتی شدن زندگی از انواع موتور ها در دستگاه ‌ها و تجهیزات استفاده می‌ شود و در سیستم‌ هایی که نیاز به انتقال نیرو به قطعات را داریم موتور ها بسیار ضروری هستند. به همین دلیل به دلیل آسیب دیدن موتور یا قطعات در زمان انتقال گشتاور یا نیرو ممکن است موتور و قطعات دچار آسیب شوند به همین دلیل برای جلوگیری از این موضوع کوپلینگ ‌های لاستیکی طراحی و ساخته شده ‌اند. کوپلینگ مانند آب بند اصلی در نظر گرفته می شود که این آب بند می ‌تواند شافت پمپ و پیستون را آب‌ بندی نماید. در این مقاله می‌ خواهیم به کوپلینگ و انواع کوپلینگ لاستیکی و کوپلینگ ROTEX  بپردازیم.

شرکت کیهان افزار زاگرس مجموعه فروش کوپلینگ لاستیکی و کوپلینگ صلب می ‌باشد. برای خرید انواع کوپلینگ‌ ها از طریق این مجموعه می ‌توانید با بهترین قیمت خرید کوپلینگ‌ های مرغوب و با کیفیت را انجام دهید.

شیمز کوپلینگ

کوپلینگ لاستیکی چیست؟

کوپلینگ قطعه ای است که برای اتصال دو شافت به کار می‌ رود. کوپلینگ لاستیکی همانطور که از نامش مشخص است از جنس پلاستیک پلی اورتان و لاستیک می‌ باشد. در صنایع مختلف از موتور ها استفاده می ‌شود و موتور ها نقش محرک یا انتقال دهنده نیرو به سایر تجهیزات را دارند. برای اتصال دوشافت از کوپلینگ لاستیکی می‌ توان استفاده کرد و این کوپلینگ به دلیل ساخته شدن از پلی اورتان در مقابل فرسایش و سایش و مواد روغنی بسیار مقاوم است. بنابراین این نوع کوپلینگ ‌ها ضربه ‌گیر قوی می ‌باشند. کوبلینگ ‌های لاستیکی منعطف و نرم هستند و در مقابل فشار و ضربات عمل کرده بسیار خوبی دارند. کوپلینگ ‌های لاستیکی در تنوع بالایی به تولید می ‌رسند و بر اساس نوع استفاده می ‌توان از مناسب ‌ترین نوع کوپلینگ‌ ها استفاده کرد.

تفاوت کوپلینگ لاستیکی با کوپلینگ صلب

به طور کلی کوپلینگ‌ ها در انواع کوپلینگ سخت و کوپلینگ انعطاف پذیر دسته‌ بندی می ‌شوند. کوپلینگ ‌های لاستیکی با کوپلینگ ‌های صلب متفاوت هستند اما کوپلینگ ‌های صلب توانایی زیادی در همتراز کردن محور ها نداشته و می ‌توانند انتقال نیرو را در توان بالایی انجام دهند به همین دلیل این کوپلینگ ‌ها برای برخی از صنایع به کار می ‌روند. از انواع کوپلینگ سخت می ‌توان به کوپلینگ‌ های غلافی ،فلنچی ،موف و دنده‌ ای اشاره کرد اما کوپلینگ ‌های لاستیکی یا کوپلینگ منعطف می‌‌تواند نقش خوبی در تراز کردن و رفع ناهم راستایی شافت ‌ها ایفا کند. این نوع کوپلینگ‌ها برای انتقال گشتاور بین دو شافت استفاده می ‌شود و در صورتی که شافت‌ ها دچار ناهم راستایی یا ناترازی باشند از کوپلینگ لاستیکی استفاده می‌ شود. این کوپلینگ ‌ها با جذب لرزش و فشار می ‌تواند از آسیب دیدگی قطعات جلوگیری نماید. کوپلینگ ROTEX  یکی از انواع کوپلینگ ‌های لاستیکی به شمار می‌ رود.

کوپلینگ ROTEX

کوپلینگ ROTEX  چیست؟

کوپلینگ ROTEX  یکی از انواع کوپلینگ ‌هایی است که با نام‌ های کوپلینگ اسپایدر، عنکبوتی و خورشیدی نیز شناخته می‌ شود. کوپلینگ ROTEX  از انواع کوپلینگ ‌های انعطاف پذیر است که قدرت مکانیکی را انتقال می ‌دهد. ROTEX  برای ناهمترازی زاویه ‌ای، محوری و غیره استفاده می ‌شود. کوپلینگ ROTEX  که به آن کوپلینگ خورشیدی هم گفته می ‌شود از قطعات بسیار رایج برای انتقال گشتاور می ‌باشد. استفاده از کوپلینگ ROTEX  موجب انتقال گشتاور و چرخش در دو شفت خواهد شد. این ROTEX  یکی از کوپلینگ ‌های لاستیکی است که می ‌تواند ناهماهنگی میان شفت‌ ها را جبران کند. با استفاده از کوپلینگ ROTEX  از قطعات در مقابل ضربه و لرزش حفاظت می‌ شود که دارای دو توپی می‌ باشد. بر روی کوپلینگ ‌های خورشیدی یا ROTEX  بیرون زدگی به نام جاو یا فک وجود دارد. همچنین واسطی انعطاف پذیر از پلی اورتان در کوپلینگ ROTEX  قرار می ‌گیرد.

کوپلینگ ROTEX  شامل دسته‌ بندی ‌های مختلفی است که بر اساس نوع استفاده برای تجهیزات مختلف از این کوپلینگ‌ ها استفاده می ‌شود. انواع کوپلینگ ROTEX  عبارتند از کوپلینگ عنکبوتی با بوش مخروطی ،کوپلینگ ROTEX  با شفت قفل شونده، کوپلینگ عنکبوتی با شفت میانی، کوپلینگ خورشیدی فلنج‌ دار، کوپلینگ ROTEX  دوبل و... می‌ باشد.

شرکت کیهان افزار زاگرس از مراکز عرضه کننده انواع کوپلینگ‌ ها می‌ باشد. محصولات این مجموعه با کیفیت بالا و در برند های معتبر عرضه می ‌شود. برای خرید انواع کوپلینگ‌ ها از جمله کوپلینگ لاستیکی، کوپلینگ ROTEX  و سایر مدل‌ ها به سایت شرکت کیهان افزار زاگرس مراجعه کرده و با کارشناسان فروش ما تماس حاصل فرمایید.

خرید کوپلینگ لاستیکی با قیمت مناسب

 کوپلینگ لاستیکی مورد استفاده در صنایع مختلف است و این کوپلینگ‌ ها با قیمت ‌های مختلف عرضه می ‌شوند. کیفیت یکی از مهمترین عوامل در قیمت کوپلینگ ‌ها می ‌باشد. در صورتی که می ‌خواهید خرید کوپلینگ لاستیکی با بهترین قیمت را انجام دهید ما به شما مجموعه کیهان افزار زاگرس را معرفی می ‌کنیم. این شرکت معتبر دارای سال‌ ها فعالیت در حوزه فروش کوپلینگ‌ ها می ‌باشد و تنوع بالایی از کوپلینگ‌ های لاستیکی و کوپلینگ سخت را می ‌توانید از این مجموعه تهیه کنید.

فروشکوپلینگ لاستیکی  ROTEX  به صورت اینترنتی

 امروزه بسیاری از خریداران کوپلینگ خریدشان را به صورت اینترنتی انجام می ‌دهند زیرا خرید های اینترنتی بسیار آسان‌ تر انجام می ‌گیرد و شما می ‌توانید با مراجعه به سایت‌ های معتبر خریدتان را به آسانی انجام دهید. از طریق سایت شرکت کیهان افزار زاگرس امکان خرید کوپلینگ ROTEX  به صورت اینترنتی میسر می ‌باشد و شما می ‌توانید به صورت اینترنتی انواع کوپلینگ‌های مورد نظر را تهیه کنید. این مجموعه بهترین کوپلینگ ‌ها را با قیمت مناسب برای شما در نظر گرفته است بنابراین با توجه به نیازی که به کوپلینگ‌ ها دارید و نوع تجهیزاتتان می ‌توانید نسبت به انتخاب و خریداری کوپلینگ مناسب اقدام نمایید. در صورت نیاز به دریافت مشاوره نیز می ‌توانید با همکاران ما در این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

مزایای استفاده از کوپلینگ ROTEX

کوپلینگ ROTEX  یا فکی شامل دو قسمت فلزی و یک قسمت پلاستیکی می‌ باشند. در ادامه به مزایای کوپلینگ ROTEX  می ‌پردازیم.

 قابلیت تحمل بار بالا

کوپلینگ ROTEX  می ‌تواند به خوبی گشتاور را از شافتی به شافت دیگر انتقال دهد. این نوع از کوپلینگ ‌ها توانایی تحمل بار زیادی دارند و می‌ توانند تنش ‌ها را به خوبی تحمل کنند.کوپلینگ ROTEX  قادر به جذب ارتعاشات بوده و به این صورت از تجهیزات محافظت می ‌نماید.

 عدم نیاز به روغن کاری

 از مزیت‌های کوپلینگ ROTEX  این است که نیاز به روغن کاری نداشته و بدون هزینه تعمیر و نگهداری اضافه می‌ توان از این کوپلینگ ‌ها استفاده کرد.

کوپلینگ لاستیکی

طراحی ایمن در مقابل شکستن کوپلینگ لاستیکی

 یکی از مزیت‌ های کوپلینگ ROTEX  مقاومت آن در مقابل شکستگی می ‌باشد بنابراین شما می ‌توانید مدت زمان زیادی را از کوپلینگ ROTEX  یا عنکبوتی استفاده کنید. بنابراین طول عمر کوپلینگ‌ های خورشیدی یا کوپلینگ ROTEX  بسیار زیاد است. از مزیت ‌های کوپلینگ لROTEX  می‌ توان به قابلیت آن در سرعت‌ های بالا اشاره کرد. بنابراین می‌ توان برای کاربرد هایی همچون کمپرسور ، دمنده، میکسر ،نوار نقاله و پمپ از کوپلینگ ROTEX  استفاده کرد.

قابلیت جذب شوک ‌های سیستمی کوپلینگ لاستیکی

 از دیگر مزایای کوپلینگ لاستیکی ROTEX  می ‌توان قابلیت جذب شوک‌ ها را اشاره کرد می ‌توان با استفاده از کوپلینگ ROTEX  از ارتعاشات و لرزش ‌ها جلوگیری کرد.مجموعه ی کیهان افزار زاگرس بهترین نمونه های کوپلینگ را عرضه می نماید. برای خرید کوپلینگ به سایت این مجموعه ی معتبر مراجعه کنید.

https://keyhan-tajhiz.com/