پوکه معدنی چیست

پوکه معدنی چیست

10 / 10
از 5 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | یکشنبه 1 بهمن 1402 در ساعت 0 : 0 دقیقه |

پوکه معدنی از سنگ های سبک و متخلخل است که از آتش فشان به دست می آید. مواد مذاب آتش فشانی پس از خروج از دل کوه بر روی سطح زمین خنک شده و انواع سنگ ها را تشکیل می دهد. سنگ های آتش فشانی دارای خواصی متفاوت از سایر سنگ ها هستند. پوکه معدنی دارای ساختار متخلخل است زیرا این سنگ ها در زمان شکل گیری با احتباس گاز ها در داخل مواد مذاب ، ساختاری اسفنجی شکل پیدا می کنند. پوکه معدنی هایی که دارای تخلخل بالاتری هستند دارای کیفیت بالاتری هم می باشند. پوکه معدنی به سنگ پومیس معروف می باشد و پوکه معدنی در نوع پودر شده را پومیسیت می نامند. البته امروزه پوکه ها در دو نوع طبیعی و صنعتی هستند که پوکه معدنی به صورت طبیعی یافت می شود اما پوکه صنعتی با استفاده از خاک رس ساخته می شود که دارای کاربرد های فراوانی می باشد.

مجموعۀ پوکه معدنی رضایی یکی از مراکز معبتر فروش پوکه معدنی است که انواع پوکه معدنی ها به ویژه پوکه معدنی قروه را با بهترین قیمت ارائه می کند. برای خرید پوکه معدنی از طریق سایت این مجموعه و تماس با همکاران ما می توانید خرید پوکه معدنی را انجام دهید.  

پوکه معدنی قروه

پوکه معدنی از چه موادی تشکیل شده است

پوکه معدنی دارای ترکیباتی است که موجب تمایز این سنگ ها از سایر سنگ ها شده است. از انواع ترکیبات پوکه معدنی می توان به آهن، آلومینیوم، منیزیم، کلسیم و سدیم اشاره کرد. مواد ذکر شده در پوکه معدنی ها به صورت اکسید وجود دارند. پوکه معدنی دارای ساختاری متخلخل بوده و بافتی زبر دارد. پوکه معدنی مقاومت بسیار بالایی دارد زیرا نحوه ی شکل گیری این سنگ در اعماق زمین موجب شده پوکه معدنی دارای مقاومت بالایی باشد. به همین دلیل در ساختمان سازی از آن استفاده می شود.  پوکه معدنی ها دارای وزن بسیار سبک هستند و این به دلیل بافت اسفنجی شکل آن می باشد. وزن پوکه معدنی بسیار کم است به طوری که بر روی آب شناور می ماند. بنابراین همین ویژگی موجب شده که برای ساخت سازه ها با وزن کم از پوکه معدنی استفاده شود. البته پوکه معدنی برای مصارف دیگر مانند کشاورزی ، بهداشتی ، ساخت فلزات و... مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از انواع پوکه معدنی های با کیفیت و مرغوب که در شهر کردستان در شهر قروه یافت می شود ، پوکه معدنی قروه است. پوکه معدنی قروه با کیفیت بوده و فروش بالایی دارد.  

برای خرید پوکه معدنی قروه و انواع پوکه معدنی های مرغوب از طریق مجموعه ی پوکه معدنی رضایی می توانید خرید پوکه معدنی را در انواع دلخواه انجام دهید. این مجموعه بهترین خدمات دهی را به شما مشتریان گرامی ارائه می کند. برای خرید پوکه معدنی و انواع دیگر پوکه معدنی ها با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.

ویژگی ‌های پوکه معدنی

  • عایق گرما، سرما و صدا

آلودگی صوتی در آپارتمان های امروزی بسیار مورد توجه قرار گرفته است و به همین دلیل استفاده از عایق صوتی در ساخت ساختمان ها مهم می باشد . پوکه معدنی با داشتن خاصیت عایق صدا توانسته به یکی از مصالح مورد نیاز در ساخت ساختمان تبدیل شود. همچنین پوکه معدنی به عنوان عایق حرارت هم به کار می رود.

  • مقاوم در برابر رطوبت

یکی از ویژگی های پوکه معدنی قروه ، مقاومت در برابر رطوبت است. رطوبت یک از عوامل فرسودگی متریال ساختمان ها است که با استفاده از پوکه معدنی می توان از بروز این مسئله جلوگیری کنید. بنابراین از پوکه معدنی  برای بافت ساختمان ها استفاده می شود.

پوکه معدنی قروه

  • غیر قابل احتراق بودن

یکی از مزیت های پوکه معدنی  ، مقاومت بالا در مقابل احتراق است. پوکه قابلیت مقاومت تا ۷۶۰ درجه سانتی گراد را دارد.

  • غنی از مواد معدنی

پوکه معدنی یا سنگ پومیس به دلیل ساخته شدن از مواد آتش فشانی دارای املاح معدنی و طبیعی زیادی می باشد.

  • وزن پایین و سبک

پوکه معدنی سنگی متخلخل است که وزن سبک دارد. وزن سبک در کنار مقاومت بالای پوکه معدنی قروه می باشد.

  • خاصیت جذب آب

برخی از انواع پوکه معدنی قادر به جذب میزان زیادی آب هستند و برای مصارف مختلف از قبیل کشارزی این ویژگی بسیار کارامد است و برای ذخیره سازی آب از آن استفاده می شود.

  • استحکام بالا

پوکه معدنی ها مقاومت و استحکام بالایی دارند به همین دلیل  در تهیه و ساخت مصالح ساختمانی مانند کف سازی، شیب بندی، راهسازی و سدسازی، ساخت تونل و… از پوکه معدنی می توان بهره برد.

فروش پوکه معدنی در تهران

 فروش پوکه معدنی در تهران توسط مراکز مختلف انجام می‌ گیرد و برای این که بتوانید پوکه معدنی های مرغوب و با کیفیت را تهیه کنید باید حتماً به مجموعه‌ های معتبر مراجعه کنید. فروشندگان پوکه معدنی در تهران هر یک قیمت ‌های مختلفی را در نظر می ‌گیرند و برای این که بتوانید پوکه معدنی را با ارزان ‌ترین قیمت تهیه کنید به شما مجموعه پوکه معدنی رضایی را معرفی می‌ کنیم. مرکز پوکه معدنی رضایی یکی از مجموعه‌ های فعال در حوزه پخش پوکه معدنی در تهران می ‌باشد که انواع پوکه معدنی ‌ها از جمله پوکه معدنی قروه را با مناسب ‌ترین قیمت ارائه می ‌کند. برای خرید پوکه معدنی قروه و سایر انواع پوکه معدنی به سایت پوکه معدنی رضایی مراجعه کنید و با همکاران ما تماس بگیرید تا اطلاعات لازم به شما ارائه شود.

خرید پوکه معدنی قروه

یکی از انواع پوکه معدنی ها، پوکه معدنی قروه است که به دلیل کیفیت بالا مورد توجه خریداران پوکه معدنی قرار گرفته است. پوکه معدنی قروه دارای وزن بسیار سبک و مقاومت بالا می باشد. این نوع از پوکه معدنی ها برای مصارف مختلف کاربردی است. پوکه معدنی قروه از شهر قروه در کردستان استخراج می شود و این نوع پوکه معدنی در کشورمان از ارزش بالایی برخوردار است. فروش پوکه معدنی به شهر های مختلف انجام می گیرد. پوکه معدنی برای مصارف مختلف مورد استفاده می‌ گیرد که عمده مصرف آن برای ساختمان سازی می ‌باشد. قیمت پوک معدنی بر اساس نوع آن در نظر گرفته می‌ شود و هر چه پوکه معدنی مرغوب ‌تر باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود اما مجموعه پوکه معدنی رضایی توانسته با پخش مستقیم پوکه معدنی قروه و سایر پوکه معدنی ‌ها ، قیمت مناسبی را برای آن در نظر بگیرد بدین ترتیب شما می ‌توانید انواع پوکه معدنی در تهران را مناسب ‌ترین قیمت تهیه کنید.

پوکه معدنی قروه

انواع پوکه معدنی

پوکه معدنی‌ ها دارای تنوع زیادی هستند و از شهر های مختلف در کشورمان از جمله قروه، تبریز و غیره به دست می ‌آیند. همچنین از نظر کاربرد پوکه معدنی ها در انواع پوکه معدنی عدسی، پوکه معدنی بادامی، پوکه معدنی فندقی، پوکه معدنی گردویی، پوکه معدنی ماسه ‌ای و غیره تقسیم بندی می‌ شوند. بنابراین افرادی که قصد خرید پوکه معدنی را دارند باید با توجه به مصارفی که دارند خرید پوکه معدنی را در نوع مناسب انجام دهند. در صورتی که اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، همکاران ما به شما راهنمایی‌ های لازم را به شما ارائه خواهند کرد. برای سفارش پوکه معدنی در تهران به سایت پوکه معدنی رضایی مراجعه کنید و خریدتان را به صورت غیر حضوری با تماس با همکاران ما انجام دهید. این مجموعه بهترین خدمات رسانی را به شما ارائه خواهند داد و می ‌توانید با بهترین قیمت انواع پوکه معدنی منجمله پوک معدنی قروه را تهیه کنید.

https://pokerezaei.com/