زغال لیمو و روش تولید آن

زغال لیمو و روش تولید آن

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | شنبه 16 دی 1402 در ساعت 0 : 0 دقیقه |

زغال ها از مواد اولیه مورد نیاز برای مصارف صنعتی و خانگی هستند و امروزه به دلیل کم بودن دسترسی به چوب و درست کردن آتش ، استفاده از زغال های آماده بسیار گسترش پیدا کرده و افراد می توانند با خرید زغال های اماده به راحتی از آن استفاده کنند. این زغال ها با آتش زدن آماده ی استفاده هستند. زغال ها تنوع زیادی دارند و می توانید مدل های مختلف از آن را تهیه کنید. تنوع زغال بر اساس نوع چوب مورد استفاده در آن ها ، کاربری ، فرآیند تولید و ظاهر آن ها می باشد. یکی از انواع زغال ها ، زغال لیمو است. زغال لیمو از زغال های پر طرفدار است و می توان از آن برای مصارف مختلف استفاده کرد. این زغال کیفیت  بالایی دارد.

برای خرید زغال لیمو سکه ای از طریق سایت مجموعۀ سالار سوز جنوب اقدام کنید و خرید زغال لیمو را به صورت مطمئن و با مناسب ترین قیمت انجام دهید.

زغال لیمو چیست

زغال لیمو نوعی از زغال است که از چوب درختان مرکبات به ویژه لیمو به دست می آید. زغال لیمو با دوام و با کیفیت است. از ذغال لیمو برای درست کردن آتش، گرم کردن، پخت انواع غذا ، کرسی و غیره می توان استفاده نمود. این زغال ها بادوام هستند و حرارت بسیار بالایی را تولید می کنند. زغال تهیه شده از چوب مرکبات، براق، فاقد دود و بو و بدون خاکستر است.

زغال لیمو

خرید زغال لیمو با قیمت مناسب

فروش زغال لیمو سکه ای از طریق مجموعۀ سالار سوز جنوب در تنوع بالایی انجام می گیرد و می توانید انواع زغال های مورد نیاز را از طریق سایت انجام دهید. در صورتی که می خواهید خرید زغال لیمو را انجام دهید از طریق سایت مجموعۀ سالار سوز جنوب می توانید انواع ذغال لیمو با کیفیت را تهیه کنید. این مجموعه قیمت های بسیار مناسبی را برای فروش محصولاتش در نظر می گیرد. برای خرید زغال لیمو از طریق سایت این مجموعه با همکارن ما تماس بگیرید.

تولید زغال لیمو

  • روش سنتی تولید زغال لیمو

برای تولید زغال لیمو به روش سنتی با جمع آوری چوب ها باید این چوب ها آتش زده شوند  پس از سوختن چوب ها ، زغال ها به دست می آید. این روش به صورت عمده و خرده انجام می شود.

تولید زغال لیمو به روش سنتی خانگی

برای تولید زغال ها به روش خانگی ، چوب ها به داخل بشکه یا گودال جمع آوری شده و پس از به صورت لایه لایه آتش زدن چوب ها ، سپس روی بشکه ورقه ای فلزی پوشانده و از خاک برای پوشاندن درب فلزی استفاده می شود. پس از مدت یک تا دو روز زغال ها به دست می آید. خرید زغال لیمو سکه ای را با بهترین کیفیت از مجموعۀ سالار سوز جنوب انجام دهید.

تهیه زغال عمده

برای تهیه ی زغال سنتی به صورت عمده، از کوره های بزرگ استفاده می شود که مراحل تولید زغال مانند روش قبل با جمع آوری چوب و انتقال آن به کوره و سوزاندن چوب ها ، زغال ها در بازه ی زمانی دو الی سه هفته درست می شود.

زغال لیمو

  • روش صنعتی تولید زغال لیمو

برای تولید ذغال ها به صورت صنعتی ، دود و آلاینده وارد محیط زیست نمی شود. در این روش حجم تولید زغال بسیار زیاد است. در روش صنعتی برای تولید زغال لیمو 5 مرحله وجود دارد که طی این مراحل زغال ها آماده می شوند.  

مرحله ی اول: چوب درختان مورد نظر جمع آوری شده و در کوره قرار داده می شود. در این مرحله حرارت بالا موجب می شود که چوب ها در کوره سفت و فشرده شوند.

مرحله ی دوم: در مرحله ی دوم از تولید زغال ها ، در زمان سوختن چوب ، مایعی با خاصیت اسیدی از چوب تراوش می‌ نماید که سرکه ی چوب نام دارد. در این مرحله ، سرکه ی چوب نیز به روش تقطیر جمع آوری می شود.

مرحله ی سوم: در مرحله ی سوم در تولید زغال لیمو ، دمای کوره حدود 200 درجه می باشد و باز هم سرکه ی چوب قهوه ای استخراج می شود.

مرحله ی چهارم: در این مرحله دود و آلاینده ها از کوره خارج می گردد. و این دود ها به صورتی دفع می گردد که برای محیط زیست بسیار مهم است.

مرحله ی پنجم: مرحله ی پنجم از تولید زغال لیمو، هواگیری کوره و ایجاد محیط مناسب برای دم کشیدن زغال انجام می شود. در این مرحله کوره سرد شده و زغال آماده می باشد.

ویژگی زغال لیمو مرغوب

زغال لیمو دارای ویژگی هایی است و برای خرید زغال لیمو نیاز است که به ویژگی های زغال توجه داشته باشیم. زغال لیمو  سکه ای مرغوب دارای رنگ براق و مشکی می باشد. این زغال ها بدون خاکستر بوده و به صورت یکدست می باشند. زغال لیمو  مرغوب و با کیفیت هنگام شکستن صدای خشک و فلزی دارد. این زغال ها حرارت را به مدت طولانی حفظ می کنند بنابراین دوام بالایی دارند. پر حرارت بوده از دیگر مشخصات یک زغال مرغوب است. زغال لیمو سکه ای با کیفیت ، حداقل بو و دود را تولید می کند و سر درد ایجاد نمی کند. ذغال لیمو در نوع مرغوب دارای بیشترین مقدار کربن است. این زغال باید بدون جرقه و صدا باشد. زغال لیمو  با کیفیت بسیار مقاوم و متراکم است. با شناخت این ویژگی ها می توانید در زمان خرید زغال لیمو ، با توجه به مشخصات اولیه ی زغال ، زغال لیمو را در نوع مرغوب تهیه کنید.

زغال لیمو سکه ای

در سال های اخیر ، برای جلوگیری از قطع درختان به منظور تهیه ی زغال ، انواع زغال ها با روش تولید متفاوت تولید شد. تولید ذغال بریکت و فشرده انجام گرفت و زغال لیمو سکه ای یکی از بهترین انواع زغال های فشرده است. مواد اولیه زغال لیمو سکه ای شامل خاک اره، خاک زغال و پوست گردو و پسته است. هر چه کیفیت مواد اولیه برای تولید زغال لیمو بهتر باشد ، زغال لیمو  با کیفیت تر خواهد بود. برای تولید زغال لیمو سکه ای از خاک اره ی چوب لیمو، خاک زغال چوب مرکبات و پوست گردو استفاده می شود. پس از گرم کردن متریال اولیه ، این مواد را با استفاده از دستگاه اکسترودر فشرده می نمایند و زغال ها را مجدد به کوره انتقال می دهند تا مرحله ی پخت انجام شود. پس از آن فشرده سازی و قالب زنی زغال لیمو سکه ای انجام می گیرد و اشکال مختلف از زغال لیمو فشرده تولید می شود. زغال لیمو سکه ای ، میله ای، شمشی و دایره ای از انواع زغال لیمو فشرده است. زغال لیمو سکه ای و انواع زغال های فشرده دارای دوام بالایی هستند و استفاده از آن ها بسیار رایج است.

زغال لیمو

فروش زغال لیمو باکیفیت

مرکز سالار سوز جنوب از مجموعه های ارائه دهنده ی انواع زغال لیمو سکه ای و سایر زغال ها می باشد. این مجموعه انواع زغال های با کیفیت و مرغوب را گردآوری کرده و پخش زغال را با کمترین قیمت انجام می دهد بنابراین خرید زغال لیمو از این مجموعه توسط مجموعه هایی مانند کافه ها، رستوران ها و... نیز انجام می گیرد تا بتوانند با قیمت مناسبی خرید زغال لیمو را انجام دهند. فروش زغال لیمو سکه ای به صورت اینترنتی از طریق سایت این مجموعه انجام می گیرد.

  https://2khanshop.com/